Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Po določbi 51. člena ZLV je postopek določanja kandidatov prepuščen političnim strankam, ki morajo postopek urediti s svojimi pravili, vendar pa zakon pri tem izrecno določa, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Po določbi drugega odstavka 72. člena ZLV morajo biti kandidaturi oziroma listi kandidatov, ki jo vloži politična stranka, priložena tudi pravila politične stranke o določanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov. Sodišče zato ne more upoštevati k pritožbi priložene liste prisotnosti, saj so ob oddaji kandidature občinski volilni komisiji predložili seznam udeležencev, iz katerega pa izhajajo drugačni podatki. Navedeni seznam pa je tudi skladen s podatki zapisnika o delu politične stranke, ki je določila listo kandidatov tako glede datuma volitev kot števila navzočih članov.
Pritožba se zavrne.
AAA je vložila pritožbo zoper odločbo Občinske volilne komisije A, št. ... z dne 27. 9. 2006. Z navedeno odločbo je volilni organ zavrnil listo kandidatov z imenom AAA za člane Občinskega sveta Občine A. V pritožbi pritožnik navaja, da s strani občinske volilne komisije niso bili opozorjeni, da je potrebno vložiti evidenco prisotnosti, ki je na tajnih volitvah dne 14. 9. 2006 izvolil kandidata za občinski svet. K pritožbi je pritožnik priložil tudi listo prisotnosti na zboru z navedenega dne.
Z izpodbijano odločbo je občinska volilna komisija ob preizkusu predložene liste kandidatov za člane Občinskega sveta Občine A ugotovila, da lista kandidatov ni bila določena v skladu z 51. členom Zakona o lokalnih volitvah. Iz priloženega zapisnika o delu organa in seznama prisotnih pri delu organa, ki je določil listo kandidatov, je razvidno, da je pri določanju liste kandidatov sodeloval samo en član stranke, ki ima volilno pravico in stalno prebivališče v Občini A. Zakon pa zavezuje politične stranke, da s svojimi pravili uredijo postopek za določanje kandidatov tako, da pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v volilni enoti, za katero se določajo kandidati. Navedena določba pa v obravnavanem primeru ni bila upoštevana, zato je volilni organ na podlagi določbe drugega odstavka 74. člena Zakona o lokalnih volitvah ob smiselni uporabi 56. člena Zakona o volitvah v državni zbor zavrnil listo kandidatov, ker ni bila določena v skladu z zakonom.
V zvezi s pritožbo pritožnika je občinska volilna komisija poslala sodišču tudi odgovor in volilni spis. V odgovoru navaja, da je navedba pritožnika, da niso bili opozorjeni s strani volilne komisije, da je potrebno vložiti evidenco prisotnosti na volitvah za določitev kandidatov, nerazumljiva. Vlagatelj liste kandidatov g. AA je k listi kandidatov priložil vse potrebne dokumente, med katerimi je bil tudi seznam udeležencev v delu organa, ki je določil listo kandidatov. Iz navedene dokumentacije pa izhaja, da lista ni bila določena v skladu z 51. členom Zakona o lokalnih volitvah. Po navedeni določbi smejo sodelovati pri določanju kandidati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Ko govori zakon o članih stranke, govori v množini, tako pa je tudi razumeti določbo 109. člena istega zakona, ki določa najmanjše število članov stranke za določitev kandidature (najmanj 3 člani). Na podlagi navedenih določb je občinska volilna komisija mnenja, da morajo za določitev liste kandidatov sodelovati najmanj trije člani stranke, ki imajo volilno pravico in prebivališče v občini, za katero se določa kandidatura.
Pritožba ni utemeljena.
V skladu z 51. členom Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 22/06 UPB 2, 70/06 - odločba US, v nadaljevanju: ZLV) politična stranka določi kandidate po postopku, določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določijo s tajnim glasovanjem. Po določbi drugega odstavka 72. člena istega zakona pa morajo biti kandidaturi oziroma listi kandidatov, ki jo vloži politična stranka, priložena tudi pravila politične stranke o določanju kandidatov oziroma list kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma list kandidatov.
Zakon torej postopek določanja kandidatov prepušča političnim strankam, ki morajo postopek urediti s svojimi pravili, vendar pa zakon pri tem izrecno določa, da smejo pri določanju kandidatov sodelovati samo tisti člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Takšno določbo vsebujejo tudi Pravila o evidentiranju, določanju in potrditvi kandidatov in list za člane občinskih svetov in župane ter člane svetov KS, ČS in VS Demokratske stranke Slovenije. Po določbi 6. člena navedenih pravil predlog liste kandidatov oziroma posameznih kandidatur za člane občinskih svetov obravnavajo člani DS s stalnim prebivališčem v občini, v kateri bodo opravljene volitve, na volilnem zboru. Iz predloženega zapisnika o delu organa politične stranke, ki je določil listo kandidatov, pa je razvidno, da je bila konvencija 16. 9. 2006, da je bilo navzočih 6 članov ter da je bil kandidat AA uvrščen na listo kandidatov na podlagi izida tajnega glasovanja s šestimi glasovi. Iz priloženega seznama udeležencev v delu organa, ki je določil listo kandidatov, pa je razvidno, da je od šestih članov, ki so določali listo kandidatov, le eden s prebivališčem na območju občine A. Iz navedene dokumentacije torej izhaja, da je volilni organ odločil pravilno, ko je zavrnil listo kandidatov AAA za člana Občinskega sveta Občine A, ker ni bila določena v skladu z 51. členom ZLV.
Predlagatelj je ob predložitvi liste tudi predložil vso potrebno dokumentacijo v skladu z določbo drugega odstavka 72. člena ZLV, zato je neutemeljen pritožbeni ugovor, da ob vložitvi kandidature s strani volilne komisije niso bili opozorjeni na nepopolnost vloge. Sodišče ob obravnavanju pritožbe zato tudi ni moglo upoštevati k pritožbi priložene liste prisotnosti z navedbo štirih članov AAA s stalnim prebivališčem na območju Občine A ter datumom 14. 9. 2006 (po pritožbenih navedbah gre za prisotnost na tajnih volitvah dne 14. 9. 2006), saj so ob oddaji kandidature občinski volilni komisiji predložili seznam udeležencev, iz katerega pa izhajajo drugačni podatki, in sicer da je od šestih članov le eden s stalnim prebivališčem v Občini A. Navedeni seznam pa je tudi skladen s podatki zapisnika o delu politične stranke, ki je določila listo kandidatov za Občinski svet Občine A, tako glede datuma volitev (16. 9. 2006) kot števila navzočih članov (šest).
Ker torej izpodbijana odločba ni nezakonita, je sodišče pritožbo zavrnilo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 59. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 70/00, ZUS).