Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL sodba II Cp 101/95

ECLI:SI:VSLJ:1995:II.CP.101.95 Civilni oddelek

vozilo tuje registracije
Višje sodišče v Ljubljani
4. maj 1995

Povzetek

Sodba obravnava vprašanje, ali je vozilo s hrvaško registracijo tuje vozilo v času škodnega dogodka, ki se je zgodil 11.5.1991. Sodišče ugotavlja, da vozilo s hrvaško registracijo ni mogoče šteti za tuje vozilo, saj se je škodni dogodek zgodil pred osamosvojitvijo Slovenije. Pritožba tožnika je bila zavrnjena, ker je sodišče prve stopnje pravilno ugotovilo, da prva tožena stranka ni stvarno pasivno legitimirana, ker škoda ni bila povzročena z vozilom tuje registracije.
  • Ali je vozilo s hrvaško registracijo tuje vozilo v času škodnega dogodka?Odločilen je čas škodnega dogodka, ki se je zgodil pred osamosvojitvijo Slovenije.
  • Kdo je odgovoren za škodo, povzročeno z vozilom s hrvaško registracijo?Odgovornost prve tožene stranke je izključena, ker je lastnik vozila zavaroval odgovornost pri drugi toženi stranki.
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Za oceno, ali je vozilo s hrvaško registracijo s tujo registracijo, je odločilen čas škodnega dogodka. Ker se je ta pripetil 11.5.1991, torej pred osamosvojitvijo (t.j. pred 25.6.1991), vozila s hrvaško registracijo ni mogoče šteti za tuje vozilo.

Izrek

Pritožba se zavrne kot neutemeljena in se potrdi izpodbijani del sodbe prve stopnje.

Obrazložitev

Z izpodbijanim delom sodbe je sodišče prve stopnje zavrnilo zahtevek zoper prvo toženo stranko.

Zoper ta del sodbe se zaradi zmotne uporabe materialnega prava pritožuje tožnik in predlaga spremembo. Zatrjuje, da je Združenje jugoslovanskih zavarovalnih organizacij sprejelo sklep, da v primeru škode, ki jo povzroči na območju bivše Jugoslavije motorno vozilo inozemske registracije, oškodovancu odškodninsko odgovarja zavarovalna organizacija, ki ima sedež v republiki, v kateri je prišlo do škodnega dogodka. Državljani Republike Slovenije so se na plebiscitu dne 23.12.1990 odločili, da se Republika Slovenija osamosvoji. To se je zgodilo pred spornim škodnim dogodkom, torej pred 11.5.1991. Tudi Ustavni zakon za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije je začel veljati pred 11.5.1991. Ob škodnem dogodku je bil zato avtobus s hrvaško registracijo tuje vozilo. Ker Slovenija do spornega škodnega dogodka še ni ustanovila nacionalnega biroja, ki bi moral tožniku povrniti škodo, je treba upoštevati teritorialni princip, ki ga je sprejel sklep Združenja jugoslovanskih zavarovalnih organizacij. Zato je prva tožena stranka, katere sedež je najbližji kraju spornega škodnega dogodka, tožniku dolžna povrniti škodo.

Prva tožena stranka je odgovorila na pritožbo, pri čemer oporeka pritožbenim pravnim naziranjem in predlaga, naj jo pritožbeno sodišče zavrne kot neutemeljeno in potrdi izpodbijani del sodbe prve stopnje.

Pritožba ni utemeljena.

Za odločanje o stvarni pasivni legitimaciji prve tožene stranke je bistvenega pomena vprašanje, ali je bila škoda povzročena z vozilom tuje registracije. Le v tem primeru bi imel namreč oškodovanec na podlagi prvega odstavka 105. člena Zakona o temeljih sistema premoženjskega in osebnega zavarovanja (Uradni list SFRJ, št. 17/90 - ZPOS) pravico zahtevati povrnitev škode od prve tožene stranke.

Nesporno je namreč, da se je lastnik oziroma uporabnik vozila, s katerim je bila povzročena škoda, zavaroval proti odgovornosti pri drugi toženi stranki, kar pomeni, da je izključena odgovornost prve tožene stranke po 99. členu ZPOS.

Za oceno, ali je vozilo s hrvaško registracijo vozilo s tujo registracijo, je odločilen čas škodnega dogodka. Ker se je ta pripetil 11.5.1991, torej pred osamosvojitvijo (t.j. pred 25.6.1991), vozila s hrvaško registracijo ni mogoče šteti za tuje vozilo. Ob tem velja še dodati, da je Ustavni zakon za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1-VI/91-I) začel veljati 25.6.1991 (glej 23. člen), tega dne pa je bila sprejeta tudi Temeljna ustavna listina o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1-IV/91-I), s katero je postala Slovenija samostojna in neodvisna država. Kljub plebiscitu (na katerega se sklicuje pritožba) je bila Republika Slovenija dne 11.5.1991 še del SFRJ in zato takrat vozilo s hrvaško registracijo še ni bilo tuje.

Ker je torej sodišče prve stopnje pravilno ugotovilo, da prva tožena stranka ni stvarno pasivno legitimirana, ker da tožniku ni bila povzročena škoda z vozilom tuje registracije (prvi odstavek 105. člena ZPOS), in ker ni zagrešilo nobene take kršitve v postopku, na katere je treba paziti po uradni dolžnosti, je pritožbeno sodišče zavrnilo neutemeljeno pritožbo in potrdilo izpodbijani del sodbe prve stopnje (368. člen ZPP).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia