Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Pri določanju kandidatov za člane sveta krajevne skupnosti zakon napotuje na uporabo 51. člena ZLV, ki določa, da politična stranka določi kandidate po postopku določenem z njenimi pravili. Glede sodelovanja članov stranke pri določanju kandidatov pa se ne uporablja pogoj iz 51. člena, temveč pogoj iz četrtega odstavka 109. člena, torej da morajo pri določanju kandidatov sodelovati najmanj 3 člani stranke, ki imajo stalno prebivališče v krajevni skupnosti. Po presoji sodišča je v volilnih postopkih praviloma potrebno izkazati pravno relevantna dejstva z listinami v originalu, vsekakor pa ne sme obstajati dvom v verodostojnost predloženih listin. Zaradi razlike med originalom in fotokopijo predloženega dokumenta ni mogoče upoštevati kot verodostojnega.
Pritožba se zavrne.
Nosilec kandidatne liste AAA v Občini A AA je pravočasno vložil pritožbo zoper odločbo Občinske volilne komisije A, št. ... z dne 29. 9. 2006. Z navedeno odločbo je volilni organ zavrnil kandidaturo petih kandidatov za člane sveta Krajevne skupnosti B v volilni enoti št. 1-B. V pritožbi navaja, da so bili na konvenciji stranke po trije krajani iz posamezne KS. Meni, da je kopija seznama prisotnih verodostojen dokument in da je bila kandidatura vložena v skladu z Zakonom o lokalnih volitvah. Sicer pa se sklicuje na navedbe v pritožbah, ki jih je v isti stvari vložila AAA po generalnem sekretarju stranke BB. V navedenih pritožbah pa se navaja, da je stranka pravočasno vložila vse potrebne dokumente pri Občinski volilni komisiji A. V obravnavani zadevi so ravnali podobno, kot že leta 2002, tedaj pa nobena vložena lista ni bila zavrnjena. Stranka ne premore lastnih občinskih odborov v občinah, saj je bila ustanovljena šele leta 2002, zato konvencije AAA potekajo na nivoju republike za vse vložene liste po občinah. Iz Občine A je bilo prisotnih več članov stranke, ki so tajno glasovali za svojo listo. Potrditev vseh list s strani še preostalih udeležencev iz drugih krajev Slovenije pa je pokazala velik interes, da lista AAA nastopi tudi v Občini A, da se izboljša kvaliteta življenja in bivanja v tem kraju. K vloženi dokumentaciji res niso priložili originalnega seznama, ker je poškodovan, zato pa so predložili fotokopijo. Na priloženem seznamu prisotnih pa so vpisane osebe iz KS B in sicer CC, ČČ in DD. Ta dejstva pa kažejo na to, da je bila kandidatura vložena v skladu z Zakonom o lokalnih volitvah.
Z izpodbijano odločbo je občinska volilna komisija ob preizkusu kandidatur za člane sveta krajevne skupnosti zavrnila kandidature CC, EE, FF, GG in HH za člane sveta Krajevne skupnosti BB. Takšno odločitev je sprejela na podlagi ugotovitve, da kandidatura ni bila določena v skladu s četrtim odstavkom 109. člena Zakona o lokalnih volitvah. Kandidate za člane sveta KS je sicer določila politična stranka v skladu s svojimi pravili, vendar pa pri določanju kandidatov niso sodelovali trije člani stranke, ki imajo volilno pravico v Krajevni skupnosti B. Pri pregledu kandidatur navedene stranke za župana, člane občinskega sveta in člane svetov KS je namreč volilna komisija ugotovila, da je pri kandidaturi za župana vložen originalni seznam udeležencev o delu organa, ki je določil kandidate in sicer dne 23. 9. 2006. Na tem seznamu so kot prisotni vpisani tudi trije člani stranke iz območja Občine A in sicer II, JJ in KK. Na fotokopiji seznama udeležencev o delu organa, ki je bil priložen h kandidaturi za člane sveta KS B, pa so na seznamu vpisane osebe, katerih ni na originalnem seznamu (CC, ČČ in DD). Glede na ugotovljeno kršitev zakona je volilna komisija v skladu z določbo drugega odstavka 74. člena Zakona o lokalnih volitvah in ob smiselni uporabi 56. člena Zakona o volitvah v državni zbor zavrnila kandidaturo.
V zvezi s pritožbo pritožnika je občinska volilna komisija poslala sodišču tudi odgovor in volilni spis. V odgovoru navaja, da so bile kandidature zavrnjene, ker pri določanju kandidatov ni bila upoštevana določba 4. odst. 109. člena Zakona o lokalnih volitvah. Na konvenciji AAA dne 23. 9. 2006 namreč niso bili prisotni člani stranke, ki imajo stalno prebivališče v krajevni skupnosti. H kandidaturi je bila priložena le fotokopija seznama udeležencev, ki pa se ne ujema z originalom. Tako ne drži trditev, da je originalni seznam poškodovan in zato ni verodostojen dokument. Volilni organ predlaga, da sodišče pritožbo zavrne.
Pritožba ni utemeljena.
V obravnavanem primeru je občinska volilna komisija z izpodbijano odločbo zavrnila kandidaturo za člane sveta Krajevne skupnosti B v občini A. V skladu z določbo četrtega odstavka 109. člena Zakona o lokalnih volitvah (Uradni list RS, št. 22/06 UPB 2, 70/06 - odločba US, v nadaljevanju: ZLV) politična stranka določi kandidate za člane sveta krajevne, vaške oziroma četrtne skupnosti po postopku določenem v 51. členu istega zakona. Pri določanju kandidatov morajo sodelovati najmanj 3 člani stranke, ki imajo volilno pravico iz zadnjega odstavka tega člena. Po tej določbi pa imajo volilno pravico volivci s stalnim prebivališčem v krajevni, vaški oziroma četrtni skupnosti.
Pri določanju kandidatov za člane sveta krajevne skupnosti zakon napotuje na uporabo 51. člena ZLV, ki določa, da politična stranka določi kandidate po postopku določenem z njenimi pravili. Glede sodelovanja članov stranke pri določanju kandidatov pa se ne uporablja pogoj iz 51. člena, temveč pogoj iz četrtega odstavka 109. člena, torej da morajo pri določanju kandidatov sodelovati najmanj 3 člani stranke, ki imajo stalno prebivališče v krajevni skupnosti. Na navedeno določbo se sklicuje tudi statut stranke, ki v 60. členu določa, da morajo kandidati, ki na konvenciji določajo kandidate za volitve, izpolnjevati pogoje po zakonu o volitvah.
Po določbi drugega odstavka 72. člena ZLV mora politična stranka ob predložitvi kandidatur oziroma liste kandidatov priložiti tudi pravila politične stranke o določanju kandidatov oziroma liste kandidatov in zapisnik o določitvi kandidatov oziroma liste kandidatov. Po podatkih spisa je predlagatelj kot dokaz v smislu citirane določbe predložil zapisnik o delu organa politične stranke, ki je določil kandidature za člane sveta krajevne skupnosti. Iz zapisnika je razvidno, da so bile kandidature določene na konvenciji stranke dne 23. 9. 2006, na kateri je bilo navzočih 27 članov. Sestavni del zapisnika je tudi spisek udeležencev (lista prisotnih). H kandidaturi za obravnavano KS B je vlagatelj priložil fotokopijo seznama udeležencev, na katerem so na zadnjih treh mestih vpisani člani stranke iz KS B in sicer CC, ČČ in DD. Glede na ugotovitev volilnega organa, da so v fotokopiji seznama napisani trije drugi člani kot v originalu seznama, je sodišče vpogledalo v original seznama udeležencev konvencije AAA. Pri tem je tudi samo ugotovilo, da so v fotokopiji seznama na zadnjih treh mestih vpisani drugi člani stranke in sicer iz KS B. Po presoji sodišča je v volilnih postopkih praviloma potrebno izkazati pravno relevantna dejstva z listinami v originalu, vsekakor pa ne sme obstajati dvom v verodostojnost predloženih listin. Pritožnik v obravnavanem primeru zatrjuje, da je original listine poškodovan, zaradi česar so predložili fotokopijo, kar pa očitno ne drži, saj so original seznama predložili volilni komisiji ob vložitvi kandidature za župana občine. Zaradi razlike med originalom in fotokopijo predloženega dokumenta ni mogoče upoštevati kot verodostojnega, zato je tudi po presoji sodišča volilna komisija pravilno ugotovila, da kandidatura za člane sveta Krajevne skupnosti B ni bila določena v skladu z določbo 109. člena ZLV ter jo je utemeljeno zavrnila.
Ker torej izpodbijana odločba ni nezakonita, je sodišče pritožbo zavrnilo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 59. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 50/97, 70/00, ZUS).