Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ker je eden izmed pogojev za pridobitev pravice do plačila prispevkov za socialno zavarovanje iz državnega proračuna po določbi 85. člena ZUJIK-UPB1 in 10.a člena Uredbe o samozaposlenih v kulturi dohodkovni položaj samostojnega kulturnega delavca, gre za spor o socialnem prejemku.
1. Upravno sodišče Republike Slovenije se v tej zadevi izreče za stvarno nepristojno. 2. Po pravnomočnosti tega sklepa se zadeva odstopi stvarno pristojnemu Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani.
Tožeča stranka s tožbo izpodbija odločbo Ministrstva za kulturo št. ... z dne 10. 4. 2008, s katero je bila vloga tožnika za pridobitev pravice do plačila prispevkov iz državnega proračuna za obvezno pokojninsko in invalidsko zavarovanje in za obvezno zdravstveno zavarovanje z dne 2. 4. 2008 zavrnjena. Ministrstvo za kulturo navaja 83. člen Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07, v nadaljevanju ZUJIK-UPB1) in 2. odstavek 9. člena Uredbe o samozaposlenih v kulturi (Uradni list RS, št. 9/04 in 76/06, v nadaljevanju Uredba). Določbi določata, da lahko, kdor je vpisan v razvid samozaposlenih v kulturi, zaprosi za pridobitev pravice do plačila prispevkov za socialno zavarovanje, če njegovo delo pomeni izjemen kulturni prispevek v zadnjih treh letih, ali če opravlja poklic, ki ga je potrebno zaradi kadrovskih potreb v kulturi posebej podpirati (deficitarni poklic) in mu njegov dohodkovni položaj ne zagotavlja normalnih pogojev za delo (dohodkovni cenzus). V postopku je bilo ugotovljeno, da tožnik ne izpolnjuje pogoja dohodkovnega cenzusa iz 85. člena ZUJIK-UPB1, torej da mu njegov dohodkovni položaj ne zagotavlja normalnih pogojev za delo, zato se v postopku ni ugotavljalo izpolnjevanje pogojev iz 1. odstavka 83. člena ZUJIK-UPB1, saj le-to ne bi vplivalo na drugačno odločitev. Tožnik je bil z izpodbijano odločbo tudi pravilno poučen o pravnem sredstvu, to je, da zoper odločbo ni dovoljena pritožba, dopustno pa je vložiti tožbo na Delovno in socialno sodišče v Ljubljani, Resljeva cesta 14, Ljubljana, v roku 30 dni od vročitve odločbe.
Upravno sodišče Republike Slovenije ni stvarno pristojno za reševanje tega spora.
V obravnavanem primeru je predmet spora pravica samostojnega kulturnega delavca do plačila prispevkov za obvezno invalidsko in pokojninsko zavarovanje ter obvezno zdravstveno zavarovanje iz državnega proračuna. Ker je eden izmed pogojev za pridobitev te pravice tako po določbi 85. člena ZUJIK-UPB1 in 10.a člena Uredbe dohodkovni položaj samostojnega kulturnega delavca, gre za spor o socialnem prejemku. O socialnih prejemkih pa je po Zakonu o delovnih in socialnih sodiščih (Uradni list RS, št. 2/04, v nadaljevanju ZDSS-1) pristojno odločati socialno sodišče in sicer po točki 5 b 1. odstavka 7. člena ZDSS-1. Kljub temu, da je bil tožnik pravilno poučen o sodnem varstvu pri Delovnem in socialnem sodišču v Ljubljani, je vložil tožbo pri Upravnem sodišču RS v Ljubljani.
Upravno sodišče RS ugotavlja, da v obravnavani zadevi ni stvarno pristojno, zato je na podlagi 19. člena in 1. odstavka 23. člena Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 73/07, v nadaljevanju ZPP-UPB3) v zvezi z določbo 1. odstavka 22. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06, v nadaljevanju ZUS-1) odločilo, da se zadeva po pravnomočnosti sklepa odstopi stvarno pristojnemu Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani.